Con sacro zelo da noi serbato ognor ...
(Rossini, Il viaggio a Reims)
wyłączna reprezentacja w Polsce
Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Mołdawii, w klasie profesora Vladimira Dragosha. Jest laureatką wielu nagród w międzynarodowych konkursach wokalnych: m. in. Konkurs Wokalny im. Michała Glinki w Moskwie, Konkurs Wokalny im. Francisco Viñasa w Barcelonie, Konkurs Wokalny im. Alexeia Stârcea w Kiszyniowie.
Podczas studiów wzięła udział w kursach mistrzowskich Iriny Archipowej i serii koncertów „Irina Archipowa przedstawia”. Doskonaliła technikę wokalną w Akademii Operowej Teatro alla Scala w Mediolanie, gdzie pracowała z mistrzami światowej sceny operowej: Leylą Gencer, Lucianą Serrą, Riccardo Mutim, Luigim Alvą, Leo Nuccim.
Od 2000 roku Natalia Gavrilan współpracuje z następującymi teatrami i festiwalami: Teatro alla Scala (Mediolan), The Metropolitan Opera (Nowy Jork), Opera Sabadell (Opera Catalunya), San Carlos (Lizbona), Teatro Massimo (Palermo), Teatro Petruzelli (Bari), Teatro Politeama (Lecce), Teatro di Cilea (Reggio di Calabria), Teatro Comunale (Reggio Emilia), Teatro Filarmonico (Werona), Comunale (Modena), Teatr Wielki w Genewie, Rossini Opera Festival (Pesaro ), Auditorium Nacional (Madryt), MiTo festival (Mediolan), Printemps des Arts (Monte Carlo), Baltic Seasons Festival (Kaliningrad), Byzantine Culture Festival (Stambuł).
Współpracowała z takimi dyrygentami, jak: Roberto Abbado, Riccardo Muti, Alberto Zedda, Michele Mariotti, Ingo Metzmacher, Donato Renzetti, Enrique Mazzola, Paolo Carignani, Jonathan Webb, Yuri Temirkanov, Mikhaił Tatarnikov; i reżyserami: Pier Luigi Pizzi, Paul Curran, Terry Gilliam, Cristof Loy, Emilio Sagi, Lluís Pasqual, Davide Michieletto, Marcello Gandini.
Wystąpiła na scenie La Scali m. in. jako Rozyna w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego (w reżyserii Jeana-Pierre’a Ponnelle’a) i Cherubin w Weselu Figara W. A. Mozarta (w reż. Giorgia Strehlera), Dorabella w Cosi fan tutte (w reż. Giorgia Strehlera), Cosi fan tutte (w reż. Michaela Hampe, Teatro alla Scala). Śpiewała Irenę w Belizariuszu G. Donizettiego (Stambuł), Adalgisę w Normie V. Belliniego (Sabadell), Romea w I Capuleti e i Montecchi V. Belliniego, Małgorzatę w Potępieniu Fausta H. Berlioza(Palermo). Była coverem Joyce di Donato w produkcji Pani jeziora G. Rossiniego, kreując Elenę (u boku Juan Diego Floreza) w Metropolitan Opera. W październiku 2018 r. wystąpiła w roli Elcii w operze G. Rossiniego Mojżesz w Egipcie w Pizie i Novarze.
Aktywnie współpracuje z orkiestrą kameralną „I Cameristi del teatro alla Scala”, z która wystąpiła m. in. w Mediolanie, w Rieti Opera Festival oraz w Ammanie w Jordanii.
Od 2007 roku Natalia Gavrilan zajmuje się także nauczaniem śpiewu. Pracuje jako trener techniki wokalnej (coach) w Operze w Sabadell.
W 2019 roku wystąpiła po raz pierwszy w Polsce, zaprezentowała recital pieśni i arii Rossiniego.
Mieszka w Mediolanie, często występuje ze swoim mężem, Paolo Stefano Berrinim, który jest korepetytorem solistów (maestro collaboratore di sala) w mediolańskiej la Scali.
Główne partie operowe:
-
V. Bellini, I Capuleti e I Montecchi, Romeo
-
V. Bellini, Norma, Adalgisa
-
G. Donizetti, Anna Bolena, Giovanna Seymour
-
G. Donizetti, Maria Stuarda, Elisabetta
-
J. Massenet, Werther, Charlotta
-
W. A. Mozart, Così fan tutte, Dorabella
-
W. A. Mozart, La clemenza di Tito, Sesto
-
W. A. Mozart, Don Giovanni, Donna Elvira
-
M. Mussorgsky, Borys Godunov, Marina Mnischek
-
N. Rimsky-Korsakov, Sadko, Lubava
-
G. Rossini, Il barbiere di Siviglia, Rosina
-
G. Rossini, La Cenerentola, Angelina
-
G. Rossini, La donna del lago, Elena
-
G. Rossini, Mose in Egitto, Elcia
-
G. Verdi, La forza del destino, Preziosilla
-
G. Verdi, Un giorno di regno, Giulietta di Kelbar
Oratoria:
-
W. A. Mozart, Messa C minor
-
W. A. Mozart, Requiem
-
G. Pergolesi, Stabat Mater
-
G. Rossini, Le petite messe solennelle
-
G. Rossini, Stabat Mater
-
A. Scriabin, I Sympfony
-
G. Verdi, Messa da Requiem
-
A. Vivaldi, Gloria